نینوا

سایت رسمی مداح اهلبیت حاج عباس کوثری پور

نینوا

سایت رسمی مداح اهلبیت حاج عباس کوثری پور

اینجا سنگر نبرد جنگ نرم دشمن است ... اگر دیروز دشمن به خاک ما تجاوز کرد امروز به قلب ما و عزیزانمان تجاوز کرده ... اگر دیروز دشمن تا خرمشهر پشرفت امروز تا اتاق های جوانان ما پیشرفته ... اسلحه به دست بگیر و دشمن را از خرمشهر دلت و دل جوانان کشورت بیرون کن ...

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مسئولان خجالت بکشید واقعا جایگاه اباعبدالله این است

آنچه به تازگی با عنوان «آرایش ملایم ویژه ماه محرم» و یا «اصلاح ویژه محرم» از سوی برخی آرایشگران تبلیغ می‌شود،‌ غیرقانونی است و می‌تواند به توبیخ منجر شود. این را هم رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران و رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران می‌گویند.

 

آرایشگاه

 

 

داریا:

 

به گزارش  آنا، شروع این تبلیغات از چند سال گذشته در آرایشگاه‌های زنانه آغاز شد، اما بعدها دامنه آن به آرایشگاه‌های مردانه هم کشیده شد.

در واقع آرایشگران برای خروج از رکود فعالیتشان در ماه محرم، این ترفند را به کار می‌برند تا صندلی‌های خالی خود در این دوره زمانی پر کنند. این اقدام اما واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

تبلیغات آرایش ویژه محرم قدغن است

به گفته رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران، آرایش ویژه محرم و تبلیغات آن به طور کلی ممنوع است.

افسرالملوک سایان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با ابراز ناراحتی از بروز این وضع عنوان کرد: برای آرایشگاه‌های زیرمجموعه اتحادیه پیامکی مبنی بر پیگرد قانونی این نوع تبلیغات ارسال و آگهی آن نیز در روزنامه‌ها درج شده است.

وی افزود: همچنین بخشنامه‌ای درباره این موضوع و پیگردهای قانونی آن برای آرایشگاه‌ها ارسال شده است.

برخی مردم طالب هستند

با این حال، مدیر یک آرایشگاه زنانه درباره این موضوع گفت: ما تبلیغاتی در این خصوص نداریم، اما موجی در میان برخی مردم به راه افتاده که طالب این نوع آرایش است.

معصومه محمدیان ادامه داد: ما اجازه نداریم از مشتری بپرسیم که با این آرایش به کجا می‌رود؛ ضمن اینکه آگهی و پیامک ممنوعیت چنین فعالیتی در ماه محرم به دست ما نرسیده است.

مقابله اتحادیه با هر نوع توهین به مذهب

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه نیز به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: آرایشگاه‌ها به‌ هیچ عنوان اجازه انجام تبلیغات در این زمینه را ندارند و به محض اطلاع از این موضوع آن واحد صنفی را پلمپ خواهیم کرد.

مصطفی آگاهی افزود: به زودی در این خصوص اطلاع‌رسانی ویژه می‌کنیم و مصادیق آن را در سایت اتحادیه درج خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در اولین روز ماه محرم پیامک اطلاع‌رسانی درباره پیگرد قانونی این کار برای اعضا ارسال خواهد شد، بیان کرد: آنچه تحت عنوان آرایش یا مدل موی ویژه محرم در جامعه رایج شده، توهین به مذهب است و ما با آن مقابله می‌کنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۰۹:۴۱
 
 
 

 

ابن اثیردرکامل می نویسد مروان هرجمعه برمنبررسول خدا می رفت ودرحضور مهاجرین وانصار ساکت وترسو !علنا علی را دشنام می داد.شگفت از روزگار !مردانی که افتخارمی کردند از مهاجرین در رکاب رسول خدا وازانصاراوهستند اما دردفاع از علی که رسول خدا آن همه درروزغدیر وغیرغدیر درحمایت ازاوتاکید کرده بود دهان بسته ماندند تا به بهای فروش دین خود درقبال چند روز زندگی بی ارزش دنیای دون،جان خود را حفظ نمایند واز سخط مروان جان به سلامت برند.

برای مروان درمنابع تاریخی چند لقب آمده است :

1-   ابن اللخنا ء- زرقاء مادر برزگ مروان زنی بود که چرم دباغی می کرد – دباغه الادم- لذا بسیار بدبو وکثیف بود.بنا به نقل ابومخنف کوفی که مقتل وی درباره قیام عاشورا معتبرترین مقتلهاست امام حسین درآن دیدار معروف با فرماندار مدینه برای بیعت بایزید -که ذکرآن گذشت- به مروان گفت :یابن الزرقاء، انت تقتلنی؟ کذبت یابن اللخناء!ای پسر زرقاء تومرا می کشی؟ دروغ می گویی ای  پسر کنیز بدبوی کثیف ومتعفن!

2-   ابن آکله القمل! ازدیگرالقاب مروان است.دربحارالانوار آمده است روزی درمجلسی مروان درحضورحسین بن علی علیهماالسلام به امیرالمومنین دشنام داد امام ازجا برخاست وخشمگین برسراوفریاد زد: یابن الزرقاء ویابن آکله القمل! انت الواقع فی علی؟ای پسر زرقاء وای پسر زن شپش خوار! تو به علی ناسزا می گویی؟

3-    لقب دیگر مروان ابن الطرید "فرزند رانده شده " است که اشارتی دارد به اینکه رسولخدا وی وپدرش را ازمدینه به حبشه یا به نقلی دیگربه طائف تبعید نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۳
 
 

سلام برهمه دوستان

چند ساعتی است که ازسفرمعنوی عرفه بازگشته ام .سفرناگهانی ام دوشنبه عصربود قصد تشرف نداشتم اما توفیق یارشد.سفربدون برنامه ریزی بود اما خیلی خوب تمام شد. بدون استحقاق خیلی عنایت شد.

دیروزجای همه شما خالی دریک روزشش امام را زیارت کردم.نماز صبح کربلا درحرم امام حسین بودم ونمازظهروعصر را درحرم امامین جوادین درکاظمین ونمازجماعت مغرب وعشا را درحرم امامین عسکرین درسامرا .

نیمه شب به نجف آمدم ونمازصبح را درحرم حضرت امیرالمومنین خواندم.

خوشبختانه سفر به سامرا مخاطرات قبل را ندارد.

عصراز کاظمین راه افتادیم وشب ازسامرابه نجف .درطول مسیر مستمرا ماشینهای گشت مسلح به تیرباردرجاده با چراغهای روشن حرکت می کردند .دربین راه بعضی دکانها وماشینها که کاملا ازبین رفته  بود دیده می شد.راننده می گفت اینها کارداعش است.

گنبد طلای حرم عسکریین کاملانصب شده وحرم درسرداب و..درحال بازسازی بیشتراست.

کربلا طبق معمول سری هم به جناب حر زدم. این سفرتعمدا موبایل نداشتم و لذاعکسی هم نگرفتم.ازجهاتی خیلی راحت بود!

میزبان من همان خادم حرم بود که این چند روز برای من ومحدود زوار دیگرکه از مناطق نعمانیه وام القصربصره وایران بودند،سنگ تمام گذاشت.

درهمه حرمها،همه دوستانی که به این وبلاگ می آیند اعم ازمنتقد ومخالف وموافق را دعا کردم. امید که مورد قبول افتد.

امروز سری هم به منزل امام خمینی وکتابخانه علامه امینی درنجف که بافاصله کوتاهی  در یکی از کوچه های تنگ بازار حویش درکنارهم قراردارند، زدم.

خدا نصیب همه مشتاقان بفرماید.

به کسی که کربلا ندادند چه داده اند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۲۸
 
 

مدتی است دارم درباره این مطلب فکرمی کنم که چرا حضرت علی علیه السلام با وجود آن همه اصحاب وخویشاوندان ونزدیک اعم ازفرزندها،دامادها، خواهرزاده ها،برادرزاده ها ،عموزاده ها، و کارپردازان خلافت،شب که می شد خودش همیان موادغذایی بر دوش می گرفت و تاپاسی از شب غالبا ناشناس به درب منازل بیوه زنان و مسکینان کوفه می رفت و به آنها کمک می کرد؟

اگرچه ازچندمنظرمی توان مساله را بررسی کرد وبه نتایخ خوبی هم رسید ولی گمان می کنم مهمترین آن این است که لذتی معنوی که درکمک مستقیم به فقرا ومستمندان نهفته شده است در دادن حواله نقدی وغیرنقدی کمک به فقرا و یا ارائه کمک به آنها به دست دیگران وجود ندارد.

لذت معنوی دیگراینکه کمک کنی و ناشناس بمانی.

فقط خدا می داند وقتی مستمندی دراوج ناداری وفقروفاقه اش کمکی دریافت می کند وازصمیم قلب شاد می شود این ظهورشادی درقلب انسانی نومید ومایوس چقدردرترازوی حق جل وعلا درسنجش اعمال بندگان سنگینی می کند.

ها علی بشرکیف بشر!

امید دوستان شخصا با دستگیری  مستقیم از فقرایی که می شناسند این لذتهای غیرقابل توصیف و سنجش را شخصا تجربه کنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۲۷

بعضی از دوستان که به این وبلاگ قدم رنجه می فرمایند مشفقانه گله کرده اند که چرا درباره منی یادداشتی ننوشته ام.

گفتنی ها دراین باره زیاد گفته شده است  امابنظر من هنوز جان مطلب گفته نشده است و من اطلاع کمی درباره پرداختن به اصل قضیه دارم.

بی کفایتی دولت سعودی دراین قضیه وکوتاهیهای او درنجات مصدومین مشرف به مرگ و.. ورفتار بعضی محدود حجاج افریقایی درتشدید این فاجعه و...از روز روشن تراست و نیاز به تکرارندارد.

من درفاجعه کشتار حجاج درسال 66 دروسط ماجرا فتاده بودم لحظاتی بامرگ بیشتر فاصله نداشتم ومی دیدم بعضی می کشندتاکشته نشوند وبعضی بی اختیار باعث مرگ دیگران می شوند.تنهاموجب نجات من توسل به آقا ابالفضل بود که درلحظات پایانی عمرم بغض آلود به ایشان گفتم من امیدداشتم درجنگ به شهادت برسم نه در زیر دست وپای حجاج ایرانی و لحظه ای بعد معجزه شد و...!

درهمین حد می توانم بگویم که این برنامه صرفا نمی تواند بدلیل بسته شدن یک یا دو مسیرعبور وحرکت درجهت مقابل هم حجاج باشد .به اعتقاد من این حادثه تلخ که حتما حقیقت اصلی آن برملانشده است سناریوی کثیفی بود که در مقدسترین اماکن الهی اجرا شد . باید درانتظار روشن شدن حقیقت نشست.

از صمیم دل دعا کنیم بزودی زود ،آه بازماندگان دامنگیر مسببان جنایتکار این فاجعه شود وجهانیان درجریان حقیقت اصلی این اتفاق کم نظیر درطول تاریخ حج قرار گیرند.

 

خدا خوب خدایی می کند وهیچ کس از او بیشتر نسبت به بندگانش وبخصوص مهمانان خاص خانه اش غیورترنیست!

تردیدی ندارم وامید دارم این جان باختگان هرکه و هرچه بودند بی حساب به بهشت می روند ورفتند.این کمترین حق آنها برصاحب خانه ای است که اساسا جز او کسی کریم نبوده و نیست!

این فاجعه را به محضر مولایمان مهدی صاحب الزمان  که بردل شکسته   وپر از غصه اش داغی دیگرنهاده شد و همه داغ دیدگان تسلیت می گویم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۲۶

دیروزعصرکلاس تاریخ تشیع داشتم .برای ورودی های جدید جلسه اول  وبرای ورودیهای قدیم جلسه سوم بود.جلسه قبل به کربلا رفته بودم . بحث درباره جانشینی رسولخدا شد وبه مناسبت تقارن این روزها باعید غدیر بحث مختصری هم دراین باره شد .

به دانشجویان عزیزگفتم ابن تیمیه که یکی ازعلمای سنی متعصب وشدیدا ضد شیعی است درکتاب منهاج السنه خود می نویسد رسول خدا را رسم چنان بود که وقتی حتی برای یک روز هم که شده می خواستند ازمدینه خارج بشوند حتما کسی را بعنوان جانشین خود دراین شهرکه مرکزاسلام بود می گذاشتند و بدون جانشین ازشهربیرون نمی رفتند.

به دانشجویان گفتم صرف نظر از ادله عقلی لزوم تعیین جانشین برای رسول خدا که آخرین رسول الهی بوده وهستند،اگر آن همه آیات و تاکید رسول خدا را درمعرفی علی بعنوان جانشین خود  در مواقع ومناسبتهای مختلف نادیده بگیریم چگونه می توان باور کرد رسول اللهی که حتی برای یک روز مردم را بدون جانشین نمی گذاشتند امت خود را تا روز قیامت بدون معرفی افراد شایسته بعنوان جانشینان پس ازخود به حال خودشان رها کنند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۲۴
 

یکی از عبرتها ودرسهایی که از فرجام تلخ مشروطه گرفته شد این بود که مرجع دوراندیشی همانند مرحوم آیت الله بروجردی که از شاگردان نزدیک مرحوم آخوندخراسانی سلسله جنبان حرکت مشروطه ایران-  ساکن در عراق - چنان به وسواسیت وحساسیت در ورود به مسایل سیاسی افتاد که درقضیه ملی شدن نفت از او حمایت آشکاری دیده نشد هرچند آنگونه که نقل شده است وی افرادی مانند مرحوم سیدمحمدبهبهانی از مخالفان دکترمصدق و..را درنامه هایی که به آنان نوشت از مخالفت با این مساله بازداشت .

استدلال مرحوم آقای بروجردی بسیارشنیدنی ودرس آموز است .ایشان گفته است:: «از آن موقع که دیدم مرحوم استاد آخوند - خراسانی- و مرحوم نائینی که آن همه زحمت در تاسیس و تداوم کار مشروطه متحمل شده بودند پس از شهادت حاج شیخ فضل‌الله و حوادث دیگر ملول و افسرده شده‌اند، حالت وسواسی برای من پیدا شده است که تا یک واقعه سیاسی پیش می‌آید از اقدام فوری حتی‌الامکان پرهیز می‌کنم مبادا کاری به زیان مسلمین انجام گیرد. خیلی‌ها به این وسواس و اضطراب من در امر سیاست ایراد می‌گیرند ولی من هم نمی‌توانم جز این رفتاری داشته باشم.» 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۲۳
 
 
 

 

سلام به ذاکرین ارجمند اهل بیت

امسال هم عنایتی شد واشعار و نوحه هایی فراهم آمد .بارها بدون هیچ  قصدی عرض کرده ام که من در نوشتن این اشعار و مراثی که درایام خاصی بر قلمم جاری شده ومی شوند هیچ نقشی جز گردش قلم واندکی بکارگیری ذوق ادبی ندارم.

امید وارم این مراثی نتیجه دعاها و التماسهای این کمترین به این ذوات مقدسین در عرفه باشد

تا چه قبول افتد و در نظر آید.  

برای دانلود قسمت اول نوحه های محرم ٩٤ بر روی لینک زیر کلیک نماییید

http://s3.picofile.com/d/0f1a6b9d-add3-44aa-b727-fc813545ca7f/moharam_94_1.pdf

http://s3.picofile.com/d/0b104ce9-2cfa-4cf0-8488-0cfa9be88fbc/moharam_94_1.docx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۲۱