نینوا

سایت رسمی مداح اهلبیت حاج عباس کوثری پور

نینوا

سایت رسمی مداح اهلبیت حاج عباس کوثری پور

اینجا سنگر نبرد جنگ نرم دشمن است ... اگر دیروز دشمن به خاک ما تجاوز کرد امروز به قلب ما و عزیزانمان تجاوز کرده ... اگر دیروز دشمن تا خرمشهر پشرفت امروز تا اتاق های جوانان ما پیشرفته ... اسلحه به دست بگیر و دشمن را از خرمشهر دلت و دل جوانان کشورت بیرون کن ...

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

سکوت معنادار «سید حسن»

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵ ب.ظ

 

 

 

آیت‌ا… سید حسن خمینی این روزها مانند آن روزها که مورد هجمه تندروها قرار می‌گرفت، سکوت کرده است.

 

 

 
روزنامه آرمان: آیت‌ا… سید حسن خمینی این روزها مانند آن روزها که مورد هجمه تندروها قرار می‌گرفت، سکوت کرده است.

 

سکوتی که ابتدا از امام خمینی(ره) و سپس از اساتیدش آیات عظام وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی‌آملی، موسوی اردبیلی، مظاهری اصفهانی و… آموخته است. سیدحسن خمینی مانند آن روز که مورد هجمه تندروها در حرم امام خمینی(ره) قرار گرفت و برای هجمه‌گران دعا کرد امروز هم مانند آن روز، گذشت را سرلوحه کار خود قرار داده و در برابر آنچه نکرده و به او نسبت می‌دهند مانند همیشه لبخندی آرام می‌زند تا بگوید او یادگار امامی است که اخلاق برای او در صدر همه موضوعات قرار داشت و اکنون نوبت اوست که در برابر هجمه‌هایی که به واسطه حضورش در انتخابات مجلس خبرگان به او وارد می‌شود، سکوت کند؛ سکوتی که سرشار از ناگفته هاست.

هراس از حقیقت تنها تعریفی است که می‌توان درباره رفتار و عملکرد این روزهای مخالفان خط اعتدالی که امام خمینی آموزگار آن بود، بیان کرد. حضور سیدحسن خمینی به منزله نقطه پایان بر روزهای خوش دلواپسانی بود که تصور می‌کردند دلسوزانی مانند یادگار امام ورودی به انتخابات نخواهند داشت اما اکنون بدترین لحظه برای آنها زمانی است که با استقبال عظیم مردم از این حضور مواجه می‌شوند. در این میان دلواپسان در اتاق فکر خود، یک جمله آیت‌ا… سیدحسن خمینی را در خاطر نداشتند؛ آنگاه که روز ثبت‌نام گفت: «امام به ما آموختند برای حفظ و تحکیم این انقلاب از همه‌چیز خود بگذریم و من نیز برای انقلاب از آبروی خود خواهم گذشت.» این یعنی هجمه‌ها و شایعاتی که به طور حتم از سوی بدخواهان برنامه‌ریزی شده است، تاثیری بر تصمیم یادگار امام نخواهد داشت.

پیش از مسائل عنوان شد که آیت‌ا… وحید خراسانی اجتهاد سید حسن خمینی را تایید کرده و گفته است: «سیدحسن امید آینده حوزه علمیه است.» آیت‌ا… جوادی‌آملی از مراجع تقلید نیز درباره جایگاه علمی سیدحسن خمینی می‌گوید: «سیدحسن آقا از نظر فقهی در زمره علمای بزرگی است که جلسات درس فقه و اصول را بسیار خوب و پربار برگزار می‌کند و بنده ایشان را از هر حیث واجد شرایط می‌دانم.» آیت‌ا… حاج شیخ عباس محفوظی از مراجع تقلید نیز ضمن تاکید بر مراتب فقهی و اجتهادی سیدحسن خمینی از کاندیداتوری او برای مجلس خبرگان استقبال کرده است. آیت‌ا… سیدمصطفی محقق داماد نیز درباره اجتهاد سیدحسن خمینی می‌گوید: نظر بنده درباره ایشان همان نظر اخوی است. آیت‌ا… سیدعلی محقق داماد از اساتید حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از شخصیت خانوادگی و علمی یادگار گرامی امام، سیدحسن خمینی تاکید کرد: «ایشان به رتبه اجتهاد و قدرت استنباط نائل آمده است.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی