نینوا

سایت رسمی مداح اهلبیت حاج عباس کوثری پور

نینوا

سایت رسمی مداح اهلبیت حاج عباس کوثری پور

اینجا سنگر نبرد جنگ نرم دشمن است ... اگر دیروز دشمن به خاک ما تجاوز کرد امروز به قلب ما و عزیزانمان تجاوز کرده ... اگر دیروز دشمن تا خرمشهر پشرفت امروز تا اتاق های جوانان ما پیشرفته ... اسلحه به دست بگیر و دشمن را از خرمشهر دلت و دل جوانان کشورت بیرون کن ...

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

۳۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

 

سایت خبرده _ اخیرا ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده گروه تروریستی داعش در یکی از خبطه های نماز جمعه  تهدید کرده است چنانچه  قاسم سلیمانی را دستگیر کنیم همانند خلبان اردنی وی را خواهیم سوزاند.

98205554884089561160

 

به گزارش سایت خبرده  ، سردار سلیمانی نیز در پاسخ به ادعای البغدای گفته است: آقای بغدادی ، زمانی که این حرف را در « خطبه های نماز جمعه» می زدی من رو به روی شما در صف سوم بین جمعیت نشسته بودم.

بر اساس این گزارش هنوز داعش هیچ موضع گیری در این خصوص نکرده است اما سخنان سردار قاسم سلیمانی بوضوح نشان دهنده قدرت نفوذ سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بین داعش می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۹:۱۰

 

 

به گزارش بولتن نیوز، بزرگداشت قیام حسینی در مناطق مختلف جهان امسال نیز چون سال گذشته با آیین های مختلف برگزار شد.

 
در روز عاشورا ارادتمندان و عاشقان شهیدان کربلا از کشورهای منطقه شرق آسیا چون ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی، چین تا لبنان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان، پاکستان، کویت و روسیه در آئین های عزاداری مختلف سالگرد قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داشتند.
 
همچنین مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور جمع زیادی از ایرانیان و ایتالیایی های مسلمان در رم نیز برگزار شد و همزمان با رم مراسم سوگواری مشابهی در دیگر شهرهای بزرگ ایتالیا مانند ناپل در جنوب و میلان و تورینو در شمال این کشور هم برگزار شد.
 
شیعیان مقیم نیویورک نیز در ظهر عاشورای حسینی، مراسم عزاداری و سینه زنی در سوگ شهادت سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در مسجد امام علی (ع) این شهر برگزار کردند.
 
در همین حال خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارشی جانبدارانه از عزاداری عاشورا در سراسر جهان با عنوان “فستیوال عاشورا” مخابره کرد که بیشتر بر آئین های قمه زنی و تیغ زنی در کشورهای پاکستان، افغانستان و هند توجه دارد و سعی در نشان دادن تصویری جهت دار از این آئین است. در حالی که بسیاری از علمای شیعه سراسر جهان آسیب رسانی به بدن در عزاداری حسینی را جایز ندانسته اند برگزاری این آئین ها در برخی کشورها با توجه رسانه های بین المللی مواجه می شود. گفتنی است در میان گزارش تصویری رویترز عکسی از مراسم عاشورا در ایران دیده نمی شود. گزارش رویترز را در زیرمی بینید.
 
 
کودک عزادار در مراسم عاشورا در “یانگون” برمه
 
 
قمه زنی عزادارن عاشورا در بمبئی هند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۰

 

 

عصرایران – حسینیه شهدای شمخانی در اهواز در روز عید فطر میزبان عیددیدنی با حضور مردم و مسؤولان از جمله علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی بود. منبع عکس ها سایت شوشان است.resized_478901_402resized_478898_225

More from my site

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۸:۲۷

 

 
 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
 

صادق آهنگران، مداح دفاع مقدس، در گردهمایی هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در زاهدان، در زمینه ورود سبکهای غربی به مداحی بواسطه دستهای پنهان هشدار داد.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به برنامه‌ریزی بیگانگان برای ورود به جامعه مداحان افزود: بحث ورود گروه‌های انحرافی به هیئات مذهبی قابل بررسی است. ورود شعرهای محاوره‌ای همراه با سبکهای غربی از جمله آسیب‌هاست که دشمن با برنامه‌ریزی روی جوانان مداح اهداف خود را اجرائی می‌کند.62579696757360733277

آهنگران گفت: کار مداحی حساس است اگر ما جلوی علماء و روحانیون خط انقلاب زانو نزنیم قطعاً راه ما به بیراهه می‌رود. ما باید تابع روحانیت باشیم و به خطوط قرمز که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند توجه داشته باشیم. یکی از تجربیات بنده این است که کسانی که ادعا دارند و از مسیر روحانیت خارج می‌شوند قطعاً دچار انحراف شده‌اند.

وی افزود: با وجود سبک‌های اصیل در کشور چه اتفاقی افتاده است که مداحان ما به سمت و سوی سبک‌های غربی و غیرمتعارف می‌روند؟ قطعاً پشت این تمایلات دست‌هایی پنهان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۷:۵۹

 

 

 

محمود کریمی علوی (علویجه) گوینده رادیو در دوران دفاع مقدس در پاسخ به صادق آهنگران که درباره اقدام اخیر وزیر خارجه کشورمان (گفت‌وگوی او در حال راه رفتن با وزیر خارجه آمریکا) مطالبی را مطرح کرده، شعری گفته است.thumb2_22742
به گزارش ایسنا، محمود کریمی گوینده مشهور دوران دفاع مقدس است که آزادی خرمشهر با صدای او از رادیو اعلام شد با این عبارت که: «خونین‌شهر، شهر خون و قیام، آزاد شد».او در بخشی از پیامش به آهنگران چنین نوشته است:«بسم الله الرحمن الرحیمرفیق روزگار جوانی‌ام، حاج صادق آهنگران، اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه محلی اهواز نیوز، در خصوص اقدام اخیر وزیر خارجه کشور (گفت‌وگوی محمدجواد ظریف در حال راه رفتن با جان کری) مطالبی گفته است…بنده، برادرم حاج صادق آهنگران را که چاووش کاروان حماسه هشت سال دفاع جانانه جوانان، مردان و زنان نستوه این سرزمین دلاورپرور بود، دوست می‌دارم. ولی با این دیدگاه وی مخالف و معتقدم در چنین امر خطیری که سرنوشت امروز و فردای ایران به آن گره خورده است، مادام که مسئولین دولت یا هر نهاد دیگر، در چارچوب منافع و مصالح کشور عمل می‌کنند، همه موظفیم از آن‌ها پشتیبانی کنیم.فراموش نکنیم که این دولت به‌وجود آورنده این مشکلات نبوده، بلکه وارث آن‌هاست و اگر کسانی معتقدند اساسا در کشور مشکلی وجود ندارد که نیازی به مذاکره با آمریکا، چه نشسته روی صندلی در اتاق‌های دربسته و چه قدم‌زنان در محوطه‌های باز باشد، بهتر است از خود بپرسند چرا از اول مجوز ورود به این مذاکرات به دولت آقای روحانی داده شد؟ شرط عقل، مروت و انصاف نیست که دولت را که به نمایندگی از کل نظام در این عرصه پرچالش قدم نهاده است، در این شرایط سخت، با گفتار و کردار خود، تضعیف توان و روحیه کرده، در برزخ بلاتکلیفی و تردید رها کنیم.800px-Ahangaranهر که با راه دولت مخالف است، بهتر است راه حلی که منافع نظام را تامین کند و مورد اجماع اکثریت مردم باشد، پیشنهاد کند.

 

این ترکیب‌بند ناتمام، درددلی است با یک دوست که حسب وظیفه وجدانی و برای آن‌که جامعه بداند، نسلی که تبلیغات جنگ را در طول هشت سال دفاع مقدس، نمایندگی می‌کرد، همه در این زمینه مثل هم فکر نمی‌کنند، نوشته و با تامل به دست نشر سپرده شد.

ابیاتی که در گیومه آمده، بندهایی از یکی از سرودهای ماندگار حاج صادق است.

از این اوضاع جاری دردمندم

دلم چون خانه‌های مهر، تنگ است

به‌دوش خاطرم یک کوه سنک است

هنوز این نغمه در گوشم قشنگ است

که “دین را مصلحت امروز جنگ است”

“قبول سازش و تسلیم ننگ است”

“که ما را رایت نصرت به چنگ است”

“درنگ این‌جا ترحم بر پلنگ است”

*

هلا کارون چشمت کاروانم

رفیق همدم شیرین‌بیانم

اگر من این‌چنین آتش‌زبانم

نشسته شعله حسرت به جانم

برادر صادق آهنگرانم

من از زاینده‌رود اصفهانم

که کام بسترش یک رود سنگ است

*0001K(26)

شنیدم از ظریفان عار داری

به رخ آزرم از این رفتار داری

دل جنگ و سر پیکار داری

به میثاق امام اصرار داری

عنادی سخت به استکبار داری

هنوز آن نغمه در گفتار داری

“که ما را رایت نصرت به چنگ است”

*

کجا شد آن سرود سربداران

کجا شد تندر طوفان‌تباران

کجا شد قصه خونین یاران

تو ای چاووش راه رازداران

گلوی سینه آتش‌نگاران

حدیثی بشنو از پیر جماران

من این جامی که نوشیدم شرنگ است

*

آگر آن جام تلخ زهر بد بود

چنان خاری که در چشمم خَلَد بود

برای نسل ما درس خرد بود

دلیلی آشکار و مستند بود

هدف کوبیدن آن دیو و دد بود

نه ما را سر، سرِ جنگ ابد بود

که جنگیدن برای جنگ، ننگ است

*

بیا و همنوای کاروان باش

چو کارون در دل هامون روان باش

شبیه ابرهای آسمان باش

در اهوازی اگر در اصفهان باش

زبان مردمان بی‌زبان باش

دوباره صادق آهنگران باش

برادر عرصه گفتار تنگ است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۷:۵۷

 

 

Flying through speed of sound

جو برویل، ۵ سال تلاش کرد تا این صحنه از پرواز یک سوپر جنگنده اف-۱۸ را برفراز آسمان به تصویر بکشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،گرفتن این عکس خارق العاده به دلیل سرعت برق آسای این جنگنده، تا کنون میسر نشده، اما برویلز با تلاش بسیار و اراده قوی توانست سرانجام این عکس را بگیرد.

این مخروط- که عمر آن کمتر از یک دهم ثانیه است- زمانی که این جنگنده به سرعت صوت معادل ۱۲۲۵ کیلومتر در ساعت می رسد ایجاد می شود.

این عکس خارق العاده در پایگاه هوایی نیروی دریایی اوشنیا، در ویرجینیا بیچ، ایالت ویرجینیای آمریکا گرفته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۷:۴۲
 
فرماندار کرج از کشته شدن حداقل پنج نفر بر اثر سیل در جاده چالوس خبر داد و گفت: ابعاد خسارت و فاجعه بسیار گسترده است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۶
 
 
Image result for ‫حاج اقا معینی سازمان تبلیغات کرج‬‎
 
پیام تسلیت درگذشت مادر همسر همکار
 
 

برادرگرانقدر جناب حجت اسلام ولمسلمین حاج اقا معینی
با نهایت تاثر و تاسف درگذشت مادر گرامیتان را تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن مرحومه علو درجات و رحمت واسعه و برای شما و سایر بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم.

ارادتمند شما عباس کوثری پور مدیرعامل موسسه حسینیه هجرت خوزستانیهای مقیم استان ا لبرز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۸

 

جمعی از معترضین به نمایش فیلم سینمایی رستاخیز بعدازظهر روز چهارشنبه مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کردند.
 
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۲

 

 
 
 
معمولا شایعات زیادی پشت سر مداح ها است. اینکه درآمدشان از مداحی کردن آنقدرها هست که نیازی به کاری غیر از مداحی ندارند.اگر برخی مداحان دریافت وجوه سنگین برای مداحی را رد نمی کننددر عوض نمونه های زیادی در سراسر کشور وجود داردند که به این کار عشق دارند.
 
 
 

مجله اینترنتی برترین ها





هفته نامه حاشیه: معمولا شایعات زیادی پشت سر مداح ها است. اینکه درآمدشان از مداحی کردن آنقدرها هست که برای کسب درآمد نیازی به کاری غیر از مداحی ندارند. قضاوتی که نه می توان آن را تایید کرد و نه تکذیب. اگر برخی مداحان دریافت وجوه سنگین برای روضه خوانی و مداحی را رد نمی کنند در عوض نمونه های زیادی در سراسر کشور وجود داردند که به این کار عشق دارند و برایشان اصل نوکری مهم است به هر حال. مداح ها، جدای از وقتی که برای مجالس شان می گذارند، خارج از فضای حسینیه و هیئت، هر کدام برای خودشان کسب و کار دارند، کسب و کارهایی که در این گزارش به آنها پرداخته ایم.

1- منصور ارضی

مشغول چه کاری است: در بازار پارچه فروش ها حجره دارد

منصور ارضی که سال ها است بسیاری از عزاداران با صدای او عجین شده اند علاوه بر اینکه مداح و روضه خوان صنف لباس فروش هاست، در کسب و کار هم اهل همین صنف است. در بازار پارچه فروش ها حجره دارد و اینطور که شنیده می شود، ابوالفضل بختیاری (داماش) که او هم از مداحان کشور است، علاوه بر کارهای خودش، کمک دست پدرزن در این کار هم هست.

 

منصور ارضی بی تردید سیاسی ترین مداح کشور است و پامنبری هایش کمتر جلسه ای را به خاطر دارند که «حاجی» وسط روضه، گریزی هم به اتفاقات سیاسی کشور نزده باشد. اظهارات تند او علیه دولت خاتمی در طول هشت سال دولت اصلاحات، حمله به قالیباف و تشبیه او به عمر سعد، حملات تند او به اطرافیان محمود احمدی نژاد، طلب مرگ برای چهره های سیاسی (که اجالتا هاشمی رفسنجانی آخرین شان بوده) از جمله اظهارات جنجال برانگیز این مداح سرشناس کشور در طول سال های روضه خوانی اش بوده است.
 
2- سعید حدادیان

مشغول چه کاری است: در دانشگاه مشغول است

سیاسی ترین مداح کشور (طبعا پس از منصور ارضی) در یکی از سیاسی ترین دانشگاه های کشور مشغول به کار است. سعید حدادیان که به اظهارنظرهای بعضا تند و سیاسی در جلسات روضه خوانی اش شهره است، خارج از حسینه و هیئت، در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران کار می کند و البته در همین دانشگاه هم برخی دروس مرتبط با معارف را تدریس می کند.

 

حدادیان معمولا به خاطر اظهارنظرهای خاص خود پای ثابت رسانه های سیاسی است و در دولت محمود احمدی نژاد و با شکایت رحیم مشایی و دولت دهم، پایش به دادگاه هم باز شد. دولتی که البته از اظهارنظرها و موضع گیری های سیاسی مداح ها به ویژه سعید حدادیان و منصور ارضی بیشترین استفاده را در ایام انتخابات برد و نهایتا کارشان به جایی رسید که این مداح، مشایی را عورت احمدی نژاد توصیف کرد.
 
3- محمود کریمی

مشغول چه کاری است: سفال و بازار سنگ

چهره شماره یک این روزهای هیئت های مذهبی، یکی از چهره های بازار سنگ هم هست. محمود کریمی که خودش می گوید «از خردسالی روی پای مرحوم کافی نشسته و روضه خوانده» در هیئت محمد طاهری و در کنار این مداح مشهور تهران معروف شد.

اولین مداحی ها با سبک «دو نفره» را هم تقریبا همین دو مداح در یکی از مجالس محمد طاهری باب کردند، سبکی که حالا اکثر جلسات مذهبی را درنوردیده و بچه هیئتی ها و البته آنهایی که شاید فقط محرم ها پایشان به هیئت ها باز می شود با مدل های دیگرش کمتر حال می کنند، سبک و سیاق دو نفره ای که بعدها توسط دیگر مداحان نوظهور تقلید شد و نهایتا «حوسین حوسین» معروف (حسین حسین سابق!) را به وجود آورد، رویه ای که انتقادب رخی مراجع تقلید را هم به دنبال داشته است.

 

از اینها که بگذریم، کریمی گویا در بازار سنگ مشغولیت دارد و خودش هم گفته «در کار سفال هستم، تولید سفال و آجر». محمود کریمی پیش از اینکه در مداحی چهره شود، بنایی و نجاری و کارگری را هم تجربه کرده است.

حالا اما «حاج محمود» در میان جوانان زیادی محبوب است و چهره های سرشناس سیاسی هم پامنبری هایش هستند. او نیز از بزرگانی است که کسب درآمد مداحان از مداحی را شایعه محض می داند.

 
4- عبدالرضا هلالی

مشغول چه کاری است: تجارت چوب

از وقتی که رضا هلالی شیوه ای جدید در سینه زنی را باب کرد و حاج منصور ارضی از او تعریف کرد شاید ده سالی می گذرد. رضا هلالی از پرحاشیه ترین مداحان است و البته بخشی از حاشیه هایش را باید پای خصلت های «مردم و جماعتی» نوشت که از سرک کشیدن به زندگی خصوصی خلق الله لذت می برند که گویی این کار، کسب و کارشان است. فرقی هم نمی کند طرف بازیگر سینما و تلویزیون باشد یا خواننده و مداح.

 

هلالی هم چند سال پیش، چوب همین جماعت را خورد و آنچه در حریم خصوصی اش گذشته بود، سر از یک گوشی موبایل و نهایتا شبکه بلوتوث درآورد. هلالی که رشته حقوق را در مقطع کاردانی دنبال می کرد مثل بسیاری از هم صنفانش در عرصه مداحی، درس را نیمه تمام گذاشت و بیشتر وقتش را به مداحی اختصاص داد. بعدها و با چهره شدن در این عرصه، کمی اوضاعش بهتر شدو حالا هم در حوالی میدان گمرک به تجارت چوب در حجره شخصی اش مشغول است. گویا در این تجارت با حیدر توکل از دیگر مداحان تهران شریک است و با هم در کار خرید و فروش چوب مشغول هستند.
 
5- جواد مقدم

مشغول چه کاری است: تذهیب

جواد مقدم از نسل جدید مداحانی است که به خاطر استفاده از سبک و خواندن آهنگ هایی عجیب و غریب به سرعت چهره شد. وقتی می گوییم «آهنگ های عجیب و غریب» درباره زمانی صحبت می کنیم که گوش خلق الله به این مدل خواندن های امروزی عادت نکرده بود و حساسیتش به چنین بدعت هایی را از دست نداده بود.

آهنگ ها و سبک هایی که باعث شد پای «بزرگترها» و به قول قدیمی ها «پیرغلامان» از هیئت ها بریده شود و جای آنها را جوانانی پر کنند که با سبک های «پاپ گونه» بیشتر حال می کنند و در تمام طول عزاداری و سینه زنی لحظه ای هم یک جا بند نمی شوند و دائم هروله می کنند.

 

جواد مقدم که برخی طرفدارانش او را مداح – هنرمند توصیف می کنند، خارج از هیئت هم به کار هنر مشغول است. او از معدود مداحان تحصیلکرده است و در دانشگاه آزاد، «هنر» خوانده. الان هم به کار تهذیب مشغول است و کارگاهی هم برای همین کار دارد. مقدم گاهی اوقات، کارهای تهذیبش را در برخی نمایشگاه ها به نمایش می گذارد و در کسب و کار با محصولات هنری اش هم مثل مداحی اش جدی است.
 
6- حسین سازور

مشغول چه کاری است: ساخت و ساز

حسین سازور از شاگردان منصور ارضی و از مداحان قدیمی کشور است. محمود کریمی، دیگر مداح سرشناس کشور در یکی از مصاحبه هایش در پاسخ به شایعه دریافت مبالغ نجومی از سوی برخی مداحان سرشناس، این موضوعرا شایعه خواندو گفت هر کدام از مداح ها برای خودشان کسب و کار دارند. او برای مثال به محمد طاهری اشاره کرد که دفتر فرهنگی دارد و البته از حسین سازور هم نام برد و گفت در کار «ساخت و ساز» است.

 
 
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۸


 

مداحی برای حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت أباالفضل العباس علیه السلام به سبک کارتون "خانه مادر بزرگه هزار تا قصه دارد"، که مورد تمسخر همگان قرار گرفت، از رفتارهای ناشایست و شاذ این مداح بوده است.
به گزارش شیعه آنلاین، یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: شب پنجشنبه گذشته یکی از مداحان نوپای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که هنوز از شهرت زیادی برخوردار نیست، به هیئت مداح سرشناس "جواد . م" که در «مسجد الرسول (ص)» در خیابان دماوند تهران برگزار می شد، رفته بود.

به گفته این منبع آگاه، گویا وی قرار بود پیغامی را از طرف فردی به آقای "جواد . م" برساند اما پس از اینکه به راهروی ورودی «مسجد الرسول (ص)» رسید، فورا توسط جوانان هیئت "جواد . م" که از دوستداران وی هستند، مورد حمله قرار گرفت و سپس او را به زیر زمین مسجد بردند.

این منبع آگاه همچنین افزود: وی پس از منتقل شدن به زیر زمین مسجد، در سرویس بهداشتی زنانه بازداشت و به علت نامعلومی مورد بازجویی قرار گرفت و سپس مجبور شد که تعهدنامه ای که اصلا علتش نوشتن آن را هم نمی دانست را بنویسد و امضا کند.

این منبع مطلع به نقل از مداحی که توسط هوادارن "جواد . م" کتک خورد، پس از خروج از «مسجد الرسول (ص)» گفت: پس از اینکه با مرا کتک زدند و مورد بازجویی قرار دادند، پیش "جواد . م" رفتم تا پیغام را به او برسانم. وی در اتاقی نشسته بود که در اطرافش چندین شیشه قلیان وجود داشت. صحنه به گونه ای بود که گویا به جای هیئت وارد قهوه خانه شده ام.

گفتنی است "جواد . م" مداحی است که طی چند سال اخیر شهرت قابل توجهی یافته اما با وارد کردن سبک هایی که به تقلید از آهنگ و موزیک های غیر مجاز است، موجب نارضایتی بسیاری از مراجع تقلید قرار گرفته و حتی برخی از مراجع عظام اقدام وی را حرام اعلام کرده اند. 

مداحی برای حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت أباالفضل العباس علیه السلام به سبک کارتون "خانه مادر بزرگه هزار تا قصه دارد"، که مورد تمسخر همگان قرار گرفت، از رفتارهای ناشایست و شاذ این مداح بوده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۷
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی تشریح کرد: 


خبرگزاری شبستان: بعضی از مراجع دیدن ماه در نیمکره زمین را برای تمام کسانی که در یک نیمکره هستند، حجت می‌دانند. اما بنابر نظر برخی مراجع دیگر، دیدن ماه در یک منطقه، باعث می‌شود برای مردم آن منطقه و یا برای مردم مناطقی که با آن منطقه هم افق هستند اوّل ماه ثابت شود.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان،  متن زیر پاسخ به سؤالی درباره علت اختلاف بین مجتهدان در اعلام عید فطر است که مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در اختیار شبستان گذاشته است:

 

سوال: چرا در برخی موارد در اعلام عید فطر بین مجتهدان اختلاف وجود دارد؟ آیا این امر مشکلی برای مقلدان ایجاد نمی کند؟

پاسخ:  اولین نکته که در این رابطه باید متذکر آن شد این است که: اعلام عید فطر جزو وظایف مجتهد و مرجع تقلید نیست بلکه هر شخص مکلفی وظیفه دارد از هر طریقی که تفصیل آن ها در رساله های توضیح المسائل آمده است (1) نسبت به حلول هلال ماه به اطمینان رسید و‌ به آن اطمینانش عمل کند و لازم نیست منتظر اعلام نظر مجتهد و مرجع تقلید باشد.

نکته دوم این است که شرع اسلام در بعضی از احکام، همان گونه که حکم را معیّن و بیان می‌کند، موضوعات احکام و برخی از شرایط دیگر آن را نیز مشخص می­کند، مثلاً همان گونه که روزه را واجب دانسته، زمان آن را نیز معیّن کرده که از اذان صبح تا اذان مغرب است. علاوه بر این در برخی از مسایل، راه دست یابی به آن موضوع را نیز مشخص کرده، مثلا در همین مسئله - تعیین اوّل ماه - راه دست یابی و شناخت اوّل ماه را هم مشخص کرده و فرموده است که با رؤیت هلال ماه، روزه رمضان آغاز می شود و با رؤیت ماه شوال، روزه تمام می شود و راه فهمیدن آن دیدن ماه است: «صُمْ للرؤیة وافطرْ للرؤیة»(2)

در همین مورد اگر دو نفر عادل به دیدن ماه شهادت دهند، در حکم رؤیت است.(3) هم چنین راه‌های دیگری که در توضیح المسائل همه مراجع آمده است.

بنابراین در شرع اسلام در تکلیف روزة ماه رمضان هم حکم و هم موضوع تعیین شده، هم راه رسیدن به آن مشخص است.
حال اگر برای شخصی (خواه مجتهد یا مقلد) از راه‌هایی که شرع مشخص کرده، اوّل ماه ثابت شد، روزه و افطار بر او واجب می‌شود و اگر ثابت نشد، تکلیفی ندارد و از این جهت مشکلی پیش نمی‌آید.

بنابراین، بر اساس مبنایی که بین مجتهدان پذیرفته شده، اعلام روز عید فطر باید بعد از رؤیت ماه شوال در غروب آخرین روز ماه رمضان صورت گیرد تا اعلام کنند فردا اوّل ماه شوال و عید فطر است؛ زیرا بر اساس روایت مذکور(که مورد پذیرش همه است) باید ماه دیده شود، تا اعلام اوّل ماه شود.

اما این که چرا در اعلام روز عید فطر اختلاف است، بر اساس یکی از موارد ذیل است:

1ـ برای برخی از مراجع،‌رؤیت ماه اثبات می‌شود، مثلاً دو شاهد عادل از نمایندگان آنها در شهرهای مختلف ماه را ببینند یا افرادی که به نظر آنها معتبر و عادل هستند، می‌گویند ماه را دیده‌ایم. این موجب می‌شود که آنها روز عید فطر و اوّل ماه را اعلام کنند.

2ـ اختلاف مبنایی در رؤیت ماه: بعضی از مراجع دیدن ماه در نیمکره زمین را برای تمام کسانی که در یک نیمکره هستند، حجت می‌دانند. اما بنابر نظر برخی مراجع دیگر، دیدن ماه در یک منطقه، باعث می‌شود برای مردم آن منطقه و یا برای مردم مناطقی که با آن منطقه هم افق هستند اوّل ماه ثابت شود.

3ـ اختلاف مبنایی در موضوع رؤیت، بدین معنا که آیا رؤیت (دیدن) باید با چشم معمولی بدون وسائل پیشرفته مثل تلسکوپ یا دوربین باشد، یا رؤیت با این وسائل هم اعتبار دارد؟ اخیراً تعدادی از مراجع دیدن ماه را با وسائلی از قبیل تلسکوپ و دوربین معتبر دانسته‌اند.

و موارد دیگری که ممکن است به خاطر اختلاف در آن موارد علمی، اختلاف نظرهائی در رابطه با اثبات رویت هلال پیش بیاید.

بنابراین اگر هر فردی بر اساس مبنا و نظر اجتهادی مجتهد و مرجع تقلید خود عمل کند مشکلی به لحاظ انجام وظیفه شرعی پیش نیامده و همه مکلفان ( با وجود اختلاف فتواهای مراجع تقلیدشان ) نزد خدا مأجور و معذور می باشند.

پی نوشت­ها:

 1. امام خمینی، توضیح المسائل مُحشَّی، قم، انتشارات جامعه مدرسین، 1424 ه.ق، ج 1، ص 959، مسأله 1730.

2.  شیخ طوسی، التهذیب، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1365ه.ش، ج4،ص159،باب علامت اول شهر رمضان.

3. امام خمینی، توضیح المسائل مُحشَّی، پیشین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۷
احکام عزاداری؛ 


خبرگزاری شبستان: حضرت آیه الله جوادی آملی درجواب استفتائی در مورد، لطمه زدن به صورت به دور از ریا درمراسم امام حسین (علیه السلام)، انجام چنین کاری‌ اگر موجب ضرر قابل اعتنا نباشد را اشکال ندانستند.
 

 


به گزارش خبرگزاری شبستان، حضرت آیه الله جوادی آملی درجواب استفتائی در مورد، لطمه زدن به صورت به دور از ریا درمراسم امام حسین (علیه السلام)، انجام چنین کاری‌ اگر موجب ضرر قابل اعتنا نباشد را اشکال ندانستند.

متن استفتاء وجواب معظم له بدین شرح است: 
در مراسم عزای‌ سید الشهداء(علیه السّلام) لطمه زدن به صورت به دور از ریا و تظاهر، چه حکمی‌ دارد؟

جواب: 
صرف نظر از حکم لطمه‌زدن به صورت در مصیبت، انجام چنین کاری‌ اگر موجب ضرر قابل اعتنا نباشد، اشکال ندارد.
١٢/٤/٨١

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۷

خبرگزاری شبستان: حضرت آیت الله خامنه ای و آیت الله مکارم شیرازی به استفتائی در مورد برهنه کردن بدن هنگام عزاداری سید الشهداء علیه السلام پاسخ دادند.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان: رادیو معارف پیرامون برهنه شدن عزاداران در مجالس حسینی استفتائی از رهبر معظم انقلاب و آیت الله مکارم داشته است که متن سوال و پاسخ آن به شرح ذیل است:
 

سوال: عریان کردن بدن و لخت شدن به هنگام سینه زنی و عزاداری برای حضرت سید الشهداء علیه السلام از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ لطفا توضیح دهید.
 

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی : احتیاط آن است که عزاداران حسینی لخت نشوند عریان نشوند؛ آیا فردی در مجلس ترحیم پدرش اگر لخت شود این جزء آداب عزاداری است؟! برادران بر لخت شدن اصرار نداشته باشند. 
ایشان افزودند: اما برای عزاداری می‌توان مقداری از سینه را باز گذاشت. سابقاً پیراهن‌هایی بود که قسمتی از آن دکمه می‌شد و جلوی سینه را باز می‌کردند و لخت هم نمی‌شدند که بدن نما باشد. با این کار دشمنان هم نمی‌توانند سرزنش کنند.
 

حجت الاسلام فلاح زاده نماینده پاسخ به احکام مقام معظم رهبری نیز در جواب به این استفتاء گفت: به نظر حضرت آقا در مجالس عزاداری هرکاری که سبب شود دشمنان از این کار ما علیه مکتب تشیع یا شیعیان سوء استفاده کنند و سبب تفرقه بین مسلمانان باشد، حرام است و باید پرهیز کرد. 
پایان پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۵



خبرگزاری شبستان: آیا عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام واجب است؟ اگر کسی در اینگونه مجالس شرکت نکند، معصیت کرده ‌است؟
 

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، تمام اعمال و رفتار انسانها چه فردی و چه اجتماعی، مشمول حکمی از احکام شرعی می باشد و تمام موضوعاتی که به گونه ای با رفتار آدمی ارتباط پیدا می کند، در فقه اسلامی دارای قانون و مقرراتی است . عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و امامان معصوم علیهم السلام نیز همچون سایر اعمال انسان دارای احکامی است که در سرویس قرآن و معارف در مطالبی سلسله وار به صورت مجزا به بیان احاکم عزاداری ابا عبد الله الحسین(ع) می پردازیم.

 

آیا عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام واجب است؟ اگر کسی در اینگونه مجالس شرکت نکند، معصیت کرده ‌است؟
 

عزاداری برای امام حسین علیه السلام تعظیم شعائر دین است و شرکت نکردن در مجالس عزاداری چنانچه از روی بی‌ اعتنایی و به عنوان اعراض از مذهب اهل البیت علیهم السلام باشد، جایز نیست. (آیت ‌الله تبریزی)[1]
--------------------------------------------------------------------------------


[1]. استفتائات جدید آیت الله تبریزی، ج‌1، ص: 456‌(2010).

- آیا عزادارى حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام واجب است؟ اگر کسى در این‌گونه مجالس شرکت نکند، معصیت کرده است؟

جواب: باسمه تعالى؛ عزادارى براى امام حسین علیه السلام تعظیم شعائر دین است و شرکت نکردن در مجالس عزادارى چنانچه از روى بى‌اعتنایى و به عنوان اعراض از مذهب اهل البیت علیهم السلام باشد، جایز نیست. والله العالم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۴
حکام عزاداری 


خبرگزاری شبستان: گرفتن پول و اعانات و نذورات در مقابل نوحه سرائی حضرت سیّد الشهدا علیه السلام به وسیله مدّاحان أهل بیت علیهم السلام چه حکمی دارد؟
 

 

گزارش خبرگزاری شبستان، تمام اعمال و رفتار انسانها چه فردی و چه اجتماعی، مشمول حکمی از احکام شرعی می باشد و تمام موضوعاتی که به گونه ای با رفتار آدمی ارتباط پیدا می کند، در فقه اسلامی دارای قانون و مقرراتی است . عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و امامان معصوم علیهم السلام نیز همچون سایر اعمال انسان دارای احکامی است که در سرویس قرآن و معارف در مطالبی سلسله وار به صورت مجزا به بیان احاکم عزاداری ابا عبد الله الحسین(ع) می پردازیم.

 

 

سوال: گرفتن پول و اعانات و نذورات در مقابل نوحه سرائی حضرت سیّد الشهدا علیه السلام به وسیله مدّاحان أهل بیت علیهم السلام چه حکمی دارد؟
پاسخ: نوحه سرائی در مجالس عزای حضرت سیّدالشهدا علیه السلام از اعظم قربات است، و دریافت تبرّعات و اعانات و نذورات مربوط به این کار مانع ندارد. (حضرت امام)[1]

وعظ و ارشاد و تعلیم و تربیت و آموزگاری و استادی و تدریس، چون در اسلام، فضیلت بسیار دارد و از مشاغل مقدّسه و از شئون مهمّ انبیاء و اولیاء سلام اللهعلیهم اجمعین می ‌باشد غالبا مسلمانان، برای کسب ثواب و تقرّب به درگاه ‌الهی انجام می‌دادند و اجر مادّی، در آن، ملاحظه نمی ‌شد و کسانی که این مشاغل و امثال آن مانند طبابت را عهده‌ دار می‌ شدند آن را با اجر مادّی، معاوضه نمی کردند هر چند از بیت المال، مخارج آنها تأمین می ‌شد و گاهی خود مردم، خدمت مناسبی می‌ کردند ولی معاملۀ این اعمال مقدّس با پول، در نظر نبود و از این جهت، موجب قوّت تأثیر کلام و مواعظ می‌ شد مع ذلک گرفتن مزد در برابر ذکر مصائب حضرت پیغمبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم وائمّۀ اطهار صلوات الله علیهم اجمعین و بیان مواعظ و نصائح و تعیین قبلی

اشکال ندارد، بلی؛ اگر گرفتن وجه، در برابر بیان احکام واجبه و ارشاد به اصول دین و عقائد باشد جائز نیست و بانیان مجالس، در انتخاب هر واعظ و ناطقی که بیانات و تبلیغاتش مورد اعتماد باشد مختارند. (آیت ‌الله گلپایگانی)[2]
 

 

*****************

 

سوال: آیا ذاکر اهل بیت می‌تواند برای ذکر فضائل و مصائب اهل بیت علیهم السلام اجرت تعیین کند؟
پاسخ: تعیین اجرت شرعاً اشکالی ندارد؛ ولی این کار در شأن ذاکران اهل بیت، که باید مظهر تقوا و پارسایی باشند، نیست. (آیت ‌الله مکارم)[1]
 

 

***********************************

سوال: آیا پول دادن به مرثیه ‌سرایانی که بعضی از مطالب بی ‌مدرک یا ضعیف السّند را می ‌خوانند و یا با غنا اشعار را می‌ خوانند جایز است؟

 

پاسخ: اگر به نحو حرام بخوانند، جایز نیست؛ مگر اینکه به عنوان مزد کار حرام نباشد. (آیت ‌الله بهجت)[1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۳

ؤنماز خواندن سردار سلیمانی در عراق


 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۲۰:۳۲
 

 

بهروز والا ناهید همسر وانسا کری (دختر وزیر خارجه امریکا)است. بهروز والا ناهید، پزشک ایرانی و جراح مغز و اعصاب است.
دختر جان کری به همراه همسر ایرانی اش/عکس
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۲۰:۲۵
 

 

در حاشیه توافق هسته ای ایران و 1+5.
کاریکاتور/ کنسرت ظریف - کری!
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۲۰:۲۴
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۲۰:۱۶